Әлемдік ірі брендтердің ролигін түсірген режиссер, продюсер
    Абуали Өмірәлі — алғаш болып Сауд Арабиясында коммерциялық роликтер түсіріп жүрген жас режиссердің бірі. Ол дәл осы жылы "RecOne" атты продакшнның негізін қалаған. Олар Сауд Арабиясының атынан Қытайдың Шанхай қаласында түсірген видеоны "Exeed Катар", "Exeed Кувейт", "Exeed Дубай" сияқты компаниялар көріп, тәнті болған. Оған қоса режиссер, продюсер "Huawei" компаниясы, " TUMI" сынды әлемдік ірі брендтердің роликтерін жоғары деңгейде сапалы етіп түсірген. Бастапқыда мобилография саласын жетік меңгеріп, танымал видеограф Қыран Талапбекпен бірге жас мамандарға өз тәжірибесін бөліскен. Талантты режиссер әрі продюсер The Voice Media тілшісіне өз жұмысының қыр сыры жөнінде айтып берді.
  Еңбек жолыңызды неден бастадыңыз және халықаралық брендтерді түсіруге қалай қол жеткіздіңіз?

 - Еңбек жолымды мобилографиядан бастадым. 2019 жылы мобилография мамандығын оқып, бірте-бірте тәжірибе жинадым. Бастапқыда монтаждаудан және видео түсіруден хабарым жоқ болатын. Дегенмен, тынбай еңбектенгеннің арқасында оны да игердім. Бұрындары мектеп кезінде туған өлкем Қызылордада өтетін суретке түсіруден түрлі байқауларға қатысатынмын. Ағам да суретке түсіруді жетік меңгерген. Менің бұл салаға қызығушылығымды оятқан да осы болса керек. 11 сынып оқып жүрген кезімде фотоаппаратпен әсіресе, көздің суретін түсірген маған қатты ұнады. Айта кететін жайт, менің әкем де бала кезімде тойларды видеоға түсіретін. Үйде оның JVC сынды тоқпен жүретін камералары тұратын. Бізге ол сондай видео камераның кішігірім түрін сатып алып берді. Содан ағамыз екеуміз туысқандардың бесік той сияқты тойларын тегін түсіріп бастадық. Осылайша, әкем бұл салаға деген қызығушылығымды оятты десем де болады. Одан кейін университетке оқуға түстім. Ол кездерде бимен айналыстым. Біртіндеп мобилография саласына қызыға бастадым. 2019 жылы шыққан Қыран Талапбектің суретке түсіруді үйрететін курсын сатып алдым. Содан кейін видео жағына көңілім ауды. Аз-аздан үздіксіз тәжірибе жасап, күнде 2 сағатымды мобилографияға арнадым. Бір күні ағам телефон сатып алып берді. Осыдан бастап университеттегі видеограф достарыммен бірге суретке түсіруді қолға алдым. Сосын мамандығым Халықаралық қатынастар мен қытай тілі болғандықтан Шанхайға 1 айлық курсты оқуға кеттім. Сол кезде одан сайын видеоға түсіруге қызығушылығым артып, Москвадан оқуға келген фотограф досыммен бірге көрікті жерлерді түсірдік.

  Инстаграм желісіне салған видеоларымды Қыран Талапбек байқап, маған бірлесіп жұмыс істеуді ұсынды. Көп ұзамай екеуміз серіктес болып, видео түсірдік. Астанада жұмыс істеп жүргенде мен түсірген видеолар лэд экрандарда көрсетіле бастады. Ол жерде тек ірі брендттердің жарнамасы шығатын. "Dormani" атты шуба сатылатын дүкеннің модельдерін түсіріп, олармен бірлесіп жұмыс істеп бастаған кезім. Тіпті телефонға түсірген роликтерім Астанадағы Talan Towers-тің алдында көрсетілетін. Жалпы мен кішігірімнен гөрі люкс брендтерді түсіргенді жөн көремін. Қазір мобилографтарда осы нәрсе жетіспейді. Инстаграмдарында артық нәрсе көп, қарабайыр дүниелерді жариялайды. Сондықтан да мен ірі брендтерті көп түсіріп, Динара Сатжан сынды танымал адамдармен жұмыс істеуді дұрыс деп таптым. Әлеуметтік желіде жариялаған видеоларымды көрген Қыран Талапбек командасына шақырып, ұсыныс тастады. Мен бірақ оны бірден қабыл ала алмадым. Себебі, Алматы мен үшін жаңа бастама болғандықтан, ойлануға біраз уақыт керек болды. Дегенмен, бір күні аяқ асты шешім қабылдап, Алматыға көшіп келдім. Қыран Талапбек болса, "Мобилография - 5" деген курсын жүргізетінін айтып, спикер болуды ұсынды. Мен бар білгенімді мобилографтарға түгел жайып салдым, түрлі лайфхактармен бөлістім. Шамамен 10000 шақты студентті дайындадым. Сол курсты Дубай қаласында 1 аптаның ішінде жазып бітірдік. Содан бері мені бәрі ұстаз ретінде тани бастады. Кейіннен Қыран Талапбекпен бірге жапон компаниясымен 2 жыл жұмыс істеп, Lexus автокөлігінің видеоларын түсірдік.
Сауд Арабияда продакшн ашқан режиссер, продюсердің бірісіз. Бұл қалада осы продакшнды дамыту үшін қандай іс атқарып жатырсыз?

  - 2023 жылдың соңында Дубай қаласында тапсырыстарды орындап жүрген кезімде қажылыққа апаратын "GASR" атты компания креативті видео түсіру керек деп қолқа салды. Мен оларға осы уақытқа дейін ешбір компания проморолик түсірмегенін айтып, идея тастадым. Содан кейін бәріміз Мекке, Медине қалаларына барып, компанияның барлық видеосын түсірдік. Ол жақта дрон ұшыруға рұқсат етілмеген. Дрон кіргізуге рұқсат алып, командаммен Мекке, Жидда, Медине қалаларында контент түсіріп жұмысқа кірістік. Небәрі 2 аптаның ішінде 50 шақты ролик түсірдік. Осылайша, қажылық компаниясы осы жылдың қаңтар айында өзінің ашылғанын көпшілікке хабарлады. Сапалы промоликпен таныстырғаннан кейін адамдарда сенімділік пайда болды. Бұл компанияның бір жетістігі, қажылардың үлкен қажылыққа баруға тез қол жеткізуі.

Негізі, қажылыққа апаратын компаниялар үлкен қажылыққа екі-үш жылдан кейін квота алып барып қол жеткізетін. Ал "GASR" компаниясы жаңадан ашылса да, биыл 90 қажыны үлкен қажылыққа аттандырды. Содан кейін ол жердің қонақүйлерінің роликтерін неге түсірмеске деген ой келді. Ортамызда көпір болып жүрген Жандос және Әлібек есімді ағалар арабтармен келісім жасасты. Сол кезде маған бір ой келді. Сауд Арабиясы биылдан бастап туристерге виза бере бастады. Оған қоса Араб мемлекеті туризмге қатты көңіл бөліп жатыр. Бұл жақта өз қолтаңбамызды қалдыру керек деген оймен өз продакшнымызды аштық. Біз түсірген видеоларды автомобиль шығаратын қытайдың Exeed компаниясы көріп, маған ұсыныс тастады. Шілде айынан бастап екі жақ келіссөз жүргіздік. Қазан айында Шанхай қаласына Сауд Арабиясының атынан бардық. Аталған қалада түсірілген видеоларымызға Exeed Катар, Exeed Дубай компаниялары қызығушылық танытты. Күні кеше Exeed Дубай компаниясымен сөйлесіп келісімге келдік. Олармен желтоқсан айының ортасынан бастап жұмысты бастамақпыз.
Әлемдік ірі брендтердің сіздерге тапсырыс беруінің сыры неде?

  - Бізге тапсырыс беруінің сыры - біз айтқан сөзімізде тұрамыз және кез келген нәрсеге икемдіміз. Істі талапқа сай әрі сапалы етіп орындаймыз. Мәселен, 4-5 видеоға тапсырыс берсе, біз одан да көп етіп түсіріп жіберетінбіз. Оған қоса, өз идеяларымызбен бөлісеміз. Менің ұстанатын идеологиям осындай. Яғни, адамдарға алғаннан гөрі бергенді ұнатамын. Сондай-ақ қытай тілін білу де қытайдың брендтерімен қоян-қолтық жұмыс істеуге өз үлесін қосты.

 Қазіргі таңда бізге Exeed Дубай компаниясы тапсырыс берді. Сондықтан команданы ұлғайтып, білікті кадрларды көбейту керек. Осы уақытқа дейін Huawei Kazakhstan компаниясымен 4 жыл уақыт бойы жұмыс істедік. Осы жылы Қытайдағы Huaweі-ға ролик түсірдік. Ал негізгі ойым, Сауд Арабиясында продакшн ретінде қалыптасып, сол жақтың танымал брендтерін түсіру.

    Жалпы, жұмыс процесі қалай жүреді? Контент сапалы әрі тартымды болуы үшін қандай жаңа технологияны қолданасыз?

    - Жалпы, тапсырыс берілгеннен бастап бізде жұмыс қызады. Ең алдымен, тапсырыс берушілер өз талап-тілектерін айтады. Сценарий жазу үшін видеоның атын шығару керек па әлде оны тарихпен байланыстырып немесе сату керек па соны сараптаймыз. Содан кейін барып команданы жинап, не істеу керектігін түсіндіремін. Мұнымен қоса, командаммен брейншторм ұйымдастырып, қандай сценарий құрастыратынымызды талқылаймыз. Әрқайсысымыз өз идеямызды ортаға саламыз. Сценарийді жазып болғаннан кейін тапсырыс берген адамға көрсетіп, өзгерістер енгізу керек болса енгіземіз. Егер сценарий көңілінен шықса, біз соған сай сметасын әзірлейміз. Әдетте, ауқымды түсірілімдерге біз 1 ай бойы дайындаламыз. Одан кейін жұмысқа бірден кірісеміз. Туындыны монтаждау, оны өңдеу сынды процесстер басталады.
Жалпы өткен жылы өзімнің "Level up" атты курсымды ашқан болатынмын. Сол кезде мобилографтарға басты үйреткен нәрсем - ол видео саласында нейрожелілерді, жасанды интеллектті қолдану. Жұмыс барысында да осы технологияны пайдаланамыз.

  Қазіргі таңға дейін қанша және қандай туындылар түсірдіңіз? Сондай-ақ қандай форматты ұстанасыз?

 - "Тumi" атты америкалық команияның контентін, Lexus-қа демеуші болған "Nothing" шетелдік компаниясының өнімдерін түсірдік. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік күзет қызметімен де жұмыс істедік. Ол кезде Қыранның командасында едім. Сондай-ақ "Lexus", "Toyota", "Kazakh tourism" компаниясымен және "Emiliya Flowers" атты гүл сататын дүкені, " Gasr travel ", "Swissotel Makkah", "Jumeirah", "Rafles", "The Oberoi", "Sheraton" атты қонақүйлермен ауқымды іс атқардық. Сондай-ақ Қазақстанның Паралимпиадасының видеосын түсіріп, тынбай еңбектендік. Көбісі мені аса қымбат бағаға ролик түсіреді деп ойлайды. Жалпы, бір видеоның құны 3 млн-нан басталады. Негізі кез келген қаржыға ролик түсіруге дайынмын. Сондай-ақ жеке брендімді де қалыптастыра бастадым. Әлеуметтік желіде видео контент дайындау және продюсер, режиссердің қызметі қандай екені туралы ақпарат бергім келеді. Алдағы уақытта мобилографтарға аталған салалар бойынша бағыт-бағдар беретін курс немесе подкаст дайындап шығу ойымда бар.


  Режиссер, продюсер ретінде қандай бағытта кино түсіргіңіз келеді?

 - Осы жылы мақсатым айқындалып, өзімді кәсіби маман ретінде дамытуға құлшынысым артты. Мобилография саласында жүргенде өзге елге саяхаттағанға, яғни өзіме көп көңіл бөлдім. Осы күнге дейін 22 мемлекетке яғни 56 қалаға барыппын. Бұрындары осылай өзімнің дамуына инвестиция құйсам, қазіргі мақсатым басқа. Ол - еліміздегі өзекті мәселелерді қозғаған кино түсіру. Бізде үнемі қаржы жағынан проблема туындайды. Қазақстанда сапалы әрі тартымды кино түсіру үшін орта есеппен 100 млн қаржы кетеді. Ол қаражат өздерінде болмаса, демеуші іздейді. Ал олар ақша бөлуге қорқады. Себебі, бізге комедия жанрындағы кино ғана өтімді. Сондықтан мен сәл өзгеше етіп басқа жанрда кино түсіргім келеді. Онда ажырасу, жемқорлық сынды бүгінгі көкейкесті мәселелерді көтеруді мақсатым еттім. Осылай бір отбасының болсын шайқалмауына ықпал етіп, өз салам арқылы елімізге бір пайдамды тигізгім келеді. Мен үшін касса жинап, табыс табу маңызды емес. Өз туындым арқылы көпшілікке ой салып, әсер етсем, мақсатымның орындалғаны деп білемін.