«МЕНІҢ АТЫМ ҚОЖА» ФИЛЬМІНЕ
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ТАЛДАУ
* * *
Қаратай – Қожаның анасының әріптесі. Қожа Қаратайды өлердей жек көреді, анасы Миллатты одан қызғанады.* * *
Майқанова – қазақ тілі пәнінің мұғалімі, Қожаның сынып жетекшісі.* * *
Мұғалім Рахманов Қожаның әкесімен дос болғанын айтады. Оның әкесін соғыста жараланып, 10 жыл кеудесінде оқ жүрсе де, еш үндемеді деп сипаттайды. Осылайша балаға асқар тауы жайлы естелік айтып, оны кінәлі сезіндіреді.* * *
Қожа түсінде өзін мықты ғарышкер ретінде көреді. Бұл сюжетті ашып талдар болсақ, кейіпкердің ішкі қалауы мен сыртқы агрессиясын байқауға болады.* * *
Бір сюжетінде мектеп үйірмесінде оқушыларға бақа ұстап әкеліңдер деген тапсырма береді. Ал Қожа бұдан алдына жан салмайтын. Алайда мектепте балалар бақамен ойнап, тентектік жасайды. Ал мұны мұғалім Майқанова өзін масқаралау үшін жасады деп қабылдайды. Дегенмен Қожа істеген ісін мойындайды.* * *
Педагогикалық кеңесте мұғалімдер баланы тергеп, тіпті, мазақтайды. Алайда олардың қылықтары ересекке емес, кішкентай балаға көбірек келеді. Қожамен керісіп, қызметі мен билігін асыра сілтеп, баланы қыспаққа алып, басынады. Ол анасына берген уәдесін бұларға да береді...* * *
Қожаның ісін тек мұғалімдер емес, достары да талқыға салады. Жиналыста оқушылар адамның құнын түсіріп, адами құқығын таптайды. Жастайынан балаларды бірлесе қорлауға, әлсізді мазақ етуге тәрбиелейді. Бір сөзбен айтқанда, барлығы бір балаға буллинг жасайды...* * *
Кеңес одағында үндемейтін, құлықсыз, қой аузынан шөп алмас, тек «беске» оқитын бала ғана жақсы болып есептелетін. Жүйе мен қоғам тек бәріне «ыңғайлы» баланы тәрбиелегісі келді. Ал ол «ыңғайлы» ересекке айналатын. Мұндай адамдар айтқанға көнгіш, мемлекеттен ештеңе талап етпейтін азамат болады. Осылайша авторитарлы режимдегі мемлекеттер тек осындай халыққа билік еткісі келген. КСРО да солардың бірі болды. Өкінішке қарай қазіргі таңда да бұл идеологияның сарқыншағы бар. Ата-ана, қоғам әлі де тұлға емес, «ыңғайлы» биоробот тәрбиелегісі келеді...